25. april 2010

Langhelg og vår i lufta :)

Fjellvåk


Må først bekrefte at rundstykkene ble veldig bra, til tross for min egen versjon av oppskrifta. Fungerer like bra med pålegg som uten :) Har hatt langhelg (fri i morgen også) og fått vaska huset, viktig med vårrengjøring nå som sola skinner inn i stua og støvet ikke kan sjules i mørke kroker lenger. Har igjen noen kriker og kroker enda, men slik blir det når man skal ha så stor leilighet (og bor en plass som heter Kroken - ikke minst). Lørdag var det knallvær og man kunne angre på at man ikke hadde handla inn litt grillmat. Fikk likevel noen fine timer ute i solen med en god bok. Lørdagkveld fikk vi middagsgjester, som vi bydde på crispi chiken i tortilla med masse salat :) mmm... blir ikke lenge til vi skal ha det igjen. Kim er veeeldig glad i kylling, så det er godt med en ny variant en gang i blant. Prøvde å se på Alexander som gikk på tv2, men på grunn av to glass vin måtte jeg kaste inn hånkle i siste reklamepause. Søvnen overmannet lille meg. Søndag var det spådd overskya - men det var ikke lenge det varte. Gikk en lang tur med hundene i strålende sol! Virkelig godt å se at våren kommer og at skogsveien kunne traskes i småsko. En fjellvåk våket over oss der vi spankulerte innover skogen, den satte ikke pris på vårt besøk, og såg helst at vi fant veien hjem. Dumt at jeg ikke fikk noe bra bilde av den, men jeg ble litt skremt da jeg såg en stor skygge på bakken av en stor (?) rovfugl. Fikk først somla meg til å ta bilde da den kom litt på avstand. I kveld har jeg sittet hos Marita og heklet iherdig på et par tøfler. Gleder meg til å se hva det blir til slutt. Skal sette sammen bestemorruter (også kalt oldemorruter) til en tøffel og tove den etterpå. Siden jeg ikke har så store planer for morgendagen, håper jeg at resultatet vil vise seg i løpet av mandagskvelden.

2 kommentarer:

  1. inveterer herved meg selv på rundstykker! De hørtes digg ut

    SvarSlett
  2. Det skal du få :)

    SvarSlett