11. mai 2010

Helg, sol og grilling:)

Mye har skjedd de siste dagene! Jeg har lest til eksamen, men mellom øktene har vi hatt mye besøk og vært på tur. Fredag innviterte Kim til "fredagspils" og vi ble 10 personer tilsammen. Lørdag var det knallvær så etter å ha handla inn til grilling gikk vi på kafè i solskinnet. Da vi kom hjem var det vafler ute på benken og etterhvert grillmat mens vi såg finalen på Farmen. Søndag prøvde jeg å lese... men vet ikke helt hvordan det gikk. Tror det var en liten valp som tok oppmerksomheten fra boka. Pappa fant et godt tilbud på rifle med kikkert som jeg måtte slå til på - så da blir det egen rifle på reinsjakta i høst. I tillegg ordna han litt elg og hjortejakt til meg :) Mandag var en stuslig dag, siden vi våkna opp til snøen igjen. Men det er supert inne-lese-vær. Snøen ble etterhvert borte og på kvelden tok vi en tur ut for å se etter beveren. Den hadde lagt igjen mange spor - og vi kunne observere to aktive bevere ved et vann. De lever fortsatt i sitt beste velgående. Det ble natta før vi rusla oss hjem i tjukk tåke. Kim skulle tidlig opp idag for å ut i felten med vilt2 klassen, mens jeg og Akilles har prøvd å lese enda litt til. Nå må jeg bare komme meg gjennom det siste kapittelet i boka, og da får det bare stå til på eksamen i morgen. Etter eksamen drar jeg til Skjåk på en liten ferie - og for å lade batteriene til ny eksamen i neste uke! ... og ikke minst til 17. mai!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar